Pomiar rezystancji pomiędzy obręczą i kołem bosym wagonu
Mierniki małych rezystancji serii TB-mR zostały zaprojektowane specjalnie do pomiarów rezystancji pomiędzy obręczą i kołem bosym zestawu kołowego wagonu kolejowego i są wykorzystywane w zakładach naprawiających wagony.
Pierwszy miernik - TB-mR-200 powstał w odpowiedzi na zamówienie jednego z zakładów PKP CARGO WAGON, który potrzebował przyrządu: wygodnego w użyciu w trudnych warunkach, znacznie tańszego od oferowanych na rynku, a przy tym o dużej dokładności pomiaru potwierdzonej badaniami w Instytucie Kolejnictwa.
Cyfrowe mierniki małych rezystancji serii TB-mR wykorzystują najnowszą oryginalną technologię — aktywny mostek zrównoważony™. Mierzona rezystancja jest podłączana czteroprzewodowo i mierzona podobnie jak w mostku zrównoważonym Thompsona, który w analogowej technice pomiarowej stosowano do dokładnych pomiarów małych rezystancji. W celu ułatwienia i przyspieszenia pomiarów miernik wyposażono w sondy pomiarowe typu Kelvina oraz skórzany futerał na pasku.
W ofercie rynkowej mierniki TB-mR wyróżniają następujące zalety:
- są małe, lekkie i zasilane z małego wewnętrznego akumulatorka
- nie wymagają częstego ładowania (> 2000 pomiarów po naładowaniu)
- są niezawodne
- mają korzystną cenę
- są bardzo dokładne:
- wysoka dokładność pomiaru jest potwierdzona świadectwem wzorcowania wydanym przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie
- są łatwe w obsłudze:
- pomiar sprowadza się do dociśnięcia ostrzy sond pomiarowych do miejsc pomiaru i odczytu wartości mierzonej na wyświetlaczu (szybkie i łatwe podłączenie miernika do mierzonej rezystancji, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej precyzji pomiarów, umożliwiają specjalnie zaprojektowane sondy pomiarowe).
- dają wyraźny cyfrowy odczyt wyniku